Výživové doplnky obsahujú látky, ktoré slúžia na doplnenie bežnej stravy. Ide v podstate o koncentrovaný zdroj živín, ktorý môže mať na organizmus výživový alebo fyziologický účinok. Zväčša obsahujú minerály, vitamíny, spalovače tukov, kĺbovú výživu a pod. Môžu sa nachádzať v dvoch formách a to jednotlivo alebo v kombinácií s inými látkami.

Po výživových doplnkoch siahame hlavne vtedy, keď naša strava nie je dostatočne pestrá, alebo keď potrebuje určité zdraviu prospešné látky. K strate živín môže dôjsť aj pri spracovaní potravín a tak sa môže stať, že hoci si myslíme, že napríklad určité vitamíny prijímame v dostatočnom množstve stravou, ich účinok sa prípravou pokrmu môže stratiť a nám potom chýba. Ale napríklad v prípade športovcov, kedy dochádza k výraznému fyzickému namáhaniu a teda zvýšenej spotrebe energie, je nutné telu dodávať dostatočné množstvo živín potrebné na pokrytie výdaju, čo je nie vždy jednoduché alebo možné a vtedy je lepšou voľbou siahnuť po výživových doplnkoch, ktoré sú dostupné na rôznych internetových stránkach a rýchlo si tak môžeme doplniť prípadný deficit. Tieto stránky je dobré mať preverené, či nejde o nejaký podfuk a či dané látky boli extrahované šetrne aby ich účinok bol čo najefektívnejší.

Od výživových doplnkov však netreba očakávať zázrak. Nenahrádzajú plnohodnotnú stravu a ich efekt môže byť individuálny a ovplyvnený rôznymi faktormi. Napríklad ak sa niekto rozhodne zakúpiť si výživové doplnky slúžiace na rýchlejšie získanie svalovej hmoty, nemôže očakávať, že sa len samotným užívaním doplnkov bez cvičenia dostavia viditeľné výsledky. Je teda nutný aj dostatočný pohyb a správna strava.

Často sa odporúča pred začatím užívania výživových doplnkov poradiť sa s odborníkom z výživového poradenstva, ktorý je schopný rozhodnúť, či je daný doplnok pre nás vhodný a či ho vôbec potrebujeme zaradiť do našej stravy. Takisto sa dozvieme viac o zdravom životnom štýle, odporúčanú fyzickú aktivitu a hlavne ako sa správne stravovať aby účinok doplnku bol čo najlepší.