Netrápte sa náročnými diétami!

Udržať si váhu je pre mnohých často boj, ktorý nás vedie ku skúšaniu rôznych drastických diét, ktoré sa síce na začiatku môžu javiť, že fungujú no neskôr spôsobia nedostatok niektorých živín, ktoré je síce možné nahradiť výživovými doplnkami, no môže dôjsť aj k horšiemu a to pri skončení diéty k takzvanému jojo efektu, kedy sa pôvodná váha vráti späť.

Jednoduchším a efektívnejším spôsobom sa javí zaradenie tých správnych, zdravých jedál do našej stravy. Takisto je potrebné dodržiavať odporúčané intervaly medzi jedlami a hlavná je aj pravidelnosť.

Prvým krokom k lepšej strave je vyradenie jedál, ktoré náš organizmus zbytočne zaťažujú a neprinášajú žiadne dôležité živiny. Hlavne by sme mali vynechať jedlá mastné, vyprážané, sladkosti, alkohol. Uprednostniť by sme mali strukoviny, jedlá bohaté na vlákninu ako je napríklad naturálna ryža, ovsené vločky, bulgur, kuskus a podobné. Ako vieme strava má pozostávať z troch základných zložiek a to cukry, tuky, bielkoviny. Tie musia byť v každom prípade zastúpené v doporučených dávkach. Stačí si dať pozor na to, aký druh sacharidov sa rozhodnem dať si na tanier, keďže nie každý druh je pri zdravej diéte vhodný. To isté platí pri tukoch a bielkovinách.

Význam zeleniny a ovocia je vám už určite známy a preto by u nikoho nemali chýbať. Sú plné vitamínov, minerálnych látok a taktiež vlákniny, ktorá zlepší trávenie a pomôže organizmu zbaviť sa prípadnému odpadu, ktorý sa tam naukladal a môže brániť vstrebávaniu iných pre telo potrebných živín. Najlepšie je zvoliť ovocie a zeleninu, ktorá dozrieva práve v tom danom období, kedy ju kupujeme.

Neoddeliteľnou súčasťou každej zdravej diéty je dostatočný prísun tekutín. Za deň by sme mali vypiť približne dva až tri litre najlepšie čistej vody, prípadne čaju. Samozrejme, sa to mení s prípadnou zvýšenou fyzickou záťažou, teplotou vonkajšieho prostredia a podobne. Taktiež nám voda pomôže rýchlejšie dosiahnuť pocit sýtosti, preto je vhodné piť aspoň jeden pohár vody pred každým jedlom alebo ak v priebehu dňa cítime hlad, najprv skúsme vodu a možno jedlo nebude treba.

Leave a Reply