Zdravá strava nepozostáva len s ovocia a zeleniny, ide o celkové vyvážené zastúpenie jednotlivých zložiek stravy. Hlavné zložky predstavujú cukry, tuky a bielkoviny. Najviac by mala naša strava obsahovať cukrov, na druhom mieste sú bielkoviny a nakoniec tuky.

Medzi ďalšie významné zložky, o ktorých sa nerozpráva tak často sú hlavne minerály.

Minerálne látky obsahuje naše telo len v nízkych množstvách. V celku tvoria približne tri až štyri percentá telesnej váhy. Rozlišuje dve základné skupiny a to sú makroelementy, ktorých denná potreba v našom organizme je vyššia ako sto miligramov, a mikroelementy, ktorých denná potreba je nižšia.

Hlavnými zástupcami makroelementov sú napríklad vápnik- dôležitý pre stavbu kostí a zubov, prenos svalových kontrakcií a nervových vzruchov. Ďalej sem patrí horčík- potrebný pri energetickom metabolizme, tvorbe DNA, syntéze bielkovín a na detoxikáciu organizmu. Ďalšou významnou minerálnou látkou je draslík, ktorý predstavuje hlavný katión nachádzajúci sa vo vnútri buniek, kde reguluje pH a osmotický tlak. Dôležitý je aj pre správnu funkciu srdca a nervovej sústavy. Nemej dôležitým makroelementom je aj fosfor, ktorý zohráva významnú rolu pri aktivácií vitamínu B a takisto sa podieľa na zachovaní rovnováhy medzi kyselinami a zásadami.

Medzi významné mikroelementy patrí napríklad železo, ktoré tvorí hlavnú zložku krvného farbiva- hemoglobínu. Ďalej je to jód, ktorý získavame hlavne zo soli a rýb a jeho najvýznamnejšie využitie je pri tvorbe hormónov štítnej žľazy- T3, T4. Takisto dôležitý je aj zinok, ktorý zodpovedá za správny rast, vývin a tvorbu spermií.

Vo všeobecnosti sú najlepšími zdrojmi minerálnych látok: červené mäso, ustrice, pečeň, sardinky, vajcia, jahody, orechy, a pod.

Bežne je náš organizmus schopný udržiavať si stálu hladinu týchto látok v tele. V prípade, že by ale táto hladina bola dlhodobo nízka, začne telo čerpať zo zásob, kde sú tieto látky uložené a plnia svoju významnú funkciu. Napríklad môže dôjsť k úbytku fosforu či kalcia z kostí. Najčastejšie dochádza k nedostatku vápnika, železa, zinku, medi a jódu.